Először is azt mutatjuk be, hogy hogyan is kell felöltözni, egy "cross" -osnak!Egy kezdő sajnos általában mindig a divatnak él!Vagányan a pólóját kitűri, és inkább nagyobb hangsúlyt fektet a kinézetre, mint a "biztonságos", helyes öltözködésre. Márkától függetlenül, ahogy a képen is látszik, mezt betűrve, mindenképp csizmát, és cross nadrágot viselve, nem törött sisakban, szemüveggel és kesztyűvel kell ellátni magunkat!Nagyon fontos a protektorok használata is!A csizma mellett létfontosságú, hogy térdvédő és sípcsonvédő is legyen rajtunk, ennek párja az alkar, és könyökvédő, valamint a felső testet, és vállakat, felkart védő "páncél", vagy protektor ing!Soha ne üljünk motorra ezek nélkül, mert nagyon könnyen megsérülhetünk!
![]() |
![]() |
![]() |
Jó példa | Rossz példa |
Testtartás a motoron!
Az alap testtartásnál a motoron arról beszélünk, hogy középre ülünk a motorra, a lábtartóval egy vonalban legyen a fenekünk, soha ne az ülés hátsó részére, a "sárvédőre" üljünk!Ne legyünk merevek, a hátunkat ne feszítsük ki, ne egyenesedjünk, inkább próbáljuk meg olyan testhelyzetet felvenni , ami követi a motort!Fontos, hogy a kuplungot és a féket úgy állítsuk be, hogy az nekünk a legkényelmesebb pozícióba legyen!Figyeljünk arra, hogy bizony akkor is el kell majd érnünk ezeket, amikor más a pozíciónk, másképp helyezkedünk a motoron!
![]() |
![]() |
![]() |
|
Jó példa | Rossz példa(hátul ülés, merev, egyenes hát) |
Startolási pozíció!
Startolási pozíciónál beszélhetünk több fajta startolásról!Száraz, kemény talajon, lazább, sárosabb talajon!Lényeg a súlypont helyezése!Alappozíciót ugye megbeszéltük, fenekünk a lábtartó felett van!Normál startnál ez úgy változik, hogy előrébb ülünk, szinte a tankra, mellünk a kormány felett van, ha lenézünk, szinte a sárvédő felett vagyunk.Súlypontunk elöl legyen, hogy a motor ne akarjon felállni egykerékre. Lazább, főleg nagyon homokos, és csúszós talajon játszani kell a súlypontunkkal, mivel ezek a startok csúszósabbak, itt légyegesebb a megfelelő tapadás elérése, csússzunk hátrébb, hogy ne csak forogjon a kerék, hanem fogjon is a gumi!Ezt motortól és testsúlytól függően kell kikísérleteznie, és gyakorolnia mindenkinek, hiszen egy jó start már fél siker!
![]() |
![]() |
|
Keményebb talajon | Csúszós talajon |
Az első órára ennyit szántunk, ez olyan bevezető jellegű, de ugyanakkor nagyon fontos, sokakban rosszul rögzült anyagrész.A következő órán a kigyorsítással és fékezéssel kezdünk, valamint átrágjuk az állókerekes, kisíves, mandíneres, nyomvályús fordulást. Megpróbálunk olyan feladatokat és példákat mutatni, amin ezeket gyakorolhatjátok. Várunk mindenkit a jövő 7en is!